انا مريضة حساسية الانف ودكتوري كتبلي ادوية حساسية وفجاة لما وقفت montelukast sodium ﻻني بصراحة لقيت انه اثاره الجانبية زي ضربات القلب والصداع وحاجات تانية تعبتني فوقفته وفوجئت اني لما بعطس انفي بيجيب دم كتير هو مش نزيف بس لما بعطس يجي الدم واستعملت بخاخة الملح تنظف شوية.السؤال هل الدواء ليه عﻻقة لما وقفته وايه سبب النزيف ده؟ واخد ايه دواء يساعدني؟

معلومات المريض: |
عدد الإجابات: 2
2013-09-29
2013-09-30
من اثاره الجانبية: صداع, الدوخة، والتعب، والحمى. -الطفح الجلدي -عسر الهضم، والتهاب المعدة والأمعاء، ووجع الاسنان - احتقان الانف، السعال، رعاف، التهاب الجيوب الأنفية، عدوى الجهاز التنفسي العلوي لا يجب التوقف عن تناول الدواء دون استشارة الطبيب ويجب مراجعته لتحديد العلاج البديل المناسب
هل تريد التحدّث إلى طبيب الآن؟
2013-11-03
هذه الاعراض نسبة حدوثها قليل جدا وجود الدم من الانف يعني وجود انحراف او سلائل انفية اﻻفضل عمل منظار للانف بالعيادة لمعرفة السبب و علاجه
هل تريد التحدّث إلى طبيب الآن؟
احصل على إجابتك خلال دقائق من خلال مكالمة هاتفية