اتفاقية الطبيب

 

خدمة الطبي للاتصال بطبيب

اتفاقية الطبيب

هذه اتفاقية ملزمة قانونا بين شركة الطبي المحدودة، وهي شركة تم إنشاؤها بموجب قوانين بريتيش فيرجن آيلندز تحت رقم 1823894 وعنوانها هو صندوق بريد رقم 3715 ("الطبي"، "نحن" أو "أي ضمير يشير إلينا")، وأنت.

بالنقر على "أوافق"، أو من خلال التوقيع أو الاشتراك في الحساب أو توقيع هذه الاتفاقية أو من خلال تقديم الخدمات (كما هو موضح أدناه)، فأنت تكون قد وافقت على اتفاقية خدمة الاتصال بالطبيب (هذه "الاتفاقية") وتوافق على الالتزام ببنودها وشروطها.

يرجى قراءة هذه الاتفاقية بعناية، وعدم تسجيل الحساب أو التوقيع على هذه الاتفاقية إذا كنت غير راغب أو غير قادر على الالتزام بهذه الاتفاقية. ويشار إلينا واليك جميعاً باسم "الأطراف".

نظرة عامة

خدمة الطبي للاتصال بطبيب هي خدمة مدفوعة الأجر تتيح للمستخدمين البدء فورا،  بمحادثة خاصة وفريدة من نوعها مع الطبيب (طبيب- لمريض) عبر اتصال فيديو/ اتصال صوتي و/ أو الدردشة، مع خيار تحميل الصور والتقارير بالإضافة إلى استكمال سجل صحة المريض.

تتناول خدمة الطبي للاتصال بطبيب بشكل عام قضايا خاصة أكثر بالمستخدم يتم تناولها بالتفصيل.

خدمة الطبي للاتصال بطبيب هي خدمة خاصة. ولذلك فإن معلومات المستخدم متاحة فقط للطبيب الذي يتم التحدث إلى في استشارة معينة.

لا توجد رسوم أو التزامات مالية أو حقوق دفع نتيجةً للتوقيع على هذه الاتفاقية. يجب الحصول على الموافقة والتدريب اللازم لاستخدام خدمة الطبي للاتصال بالطبيب، وتستند رسوم وحقوق الدفع إلى استئناف هذه الخدمات واستخدامها، كما هو موضح في هذه الاتفاقية.

الوصول الى خدمة الطبي للاتصال بالطبيب

يمنحك الطبي بموجب الشروط والأحكام الواردة في هذه الوثيقة ترخيصاً غير قابل للتحويل وغير حصري لاستخدام خدمة الاتصال بالطبيب.

التعديل

تحتفظ شركة الطبي بالحق في تعديل خدمة الطبي للاتصال بطبيب والميزات والوظائف المرتبطة بها في أي وقت، دون سابق إنذار أو تحذير ودون تحمل أي مسؤولية.

الاحتفاظ بالحقوق

تحتفظ شركة الطبي بالحق في عرض علامة الطبي التجارية، وأي صورة أو اسم أو علامة تجارية أو علامة يملكها الطبي فيما يتعلق بالخدمات المرخص لها. تحتفظ شركة الطبي بجميع الحقوق التي لم يتم منحها لك بشكل صريح بموجب هذه الاتفاقية.

الضمانات، والتعهدات، والتعاقدات

انت تضمن أنك من تاريخ إبرام هذه الاتفاقية سوف: (أ) تتمتع بالسلطة اللازمة لتنفيذ الالتزامات بموجب هذه الاتفاقية. (ب) تتمتع بجميع التراخيص التنظيمية اللازمة والموافقات اللازمة للعمل كمقدم للخدمات.

انت تضمن بأن جميع المعلومات التي تمت تعبئتها سواء في نموذج التسجيل الورقي أو عبر الإنترنت صحيحة ودقيقة ومحدثة وكاملة تماماً، وسوف تقوم بتنبيهنا على الفور عند حدوث أي تغييرات من شأنها أن تجعل المعلومات المقدمة لتقييم الجودة غير صحيحة خلال فترة هذا الاتفاقية.

يجب ان تتحمل وحدك المسؤولية الناتجة عن عدم صحة أو عدم دقة أي من المعلومات التي تقوم بإدخالها أثناء عملية التسجيل، كما وأننا لا نتحمل  اي مسؤولية قانونية أو تنظيمية أو غيرها نتيجة لإدخال معلومات كاذبة أو غير دقيقة خلال عملية التسجيل .

أنت تتعهد بأنك ستحتفظ طوال مدة هذه الاتفاقية بترخيص ساري وغير محدود وغير مقيد لممارسة الطب في البلد الذي تكون فيه مرخصاً لممارسة الطب.

تأكد من عدم إخلالك بأي من متطلبات الترخيص أو الاعتماد المعمول بها بموجب أي قانون وأنك توافق على التزامك بجميع القوانين المعمول بها. يجب أن تؤكد على ارتباطك بعلاقة جيدة مع المجالس الطبية الوطنية المعمول بها، وعلى عد إدانتك مسبقاً بأي جنحة.

يجب أن تتصرف وفقاً لجميع المبادئ التوجيهية والقواعد والتشريعات العمول بها في الطبي، ويجب أن تلتزم بجميع متطلبات التعليم الطبي المستمر المعمول بها.

يجب أن تقوم فوراً بإخطار شركة الطبي في حال خضوعك لأي تحقيقات، أو إجراءات متعلقة بالممارسات الخاطئة، أو أي مشكلة تتعلق بترخيصك أو بأي قضايا تنظيمية أخرى.

استخدام الخدمة

يجب ان:

  • تستخدم الخدمة لأغراض الرعایة أو الحصول على المعلومات فقط وفقا لما یسمح به القانون والقواعد والتشريعات المحلية.
  • تتحمل كامل المسؤولية الطبية فيما يتعلق بكافة التوصيات أو التفاعلات التي تتم تحت مظلة الطبي.
  • تحدد متى يجب استخدام أو عدم استخدام الخدمة.

 

التفاصيل التقنية

يجب ان:

  • تضمن توفر خدمة إنترنت عالية السرعة.
  • تدعم قدراتك التقنية وقدرات الاتصال لتتمكن من العمل ضمن المعايير المقبولة في برنامج الطبي.

يجب ان لا:

  • تسمح لأي طرف ثالث بنسخ خدماتنا وأن لا تقوم بإعادة بيع الخدمات المرخصة من قبلنا لأي طرف ثالث غير ذي صلة.
  • تستخدم هذه الخدمة (أو أي خدمة أخرى) لأغراض تجارية أو لأي أغراض أخرى لا تتعلق بالغرض المقصود
  • تسمح لأي طرف ثالث باستعراض أو استخدام الخدمة أو استخدامها أو كشف أو نشر أي معلومات تتعلق بهذه الخدمة (المعلومات الطبية الخاصة بالمريض)

يتعهد كل طرف بموجب هذا العقد للطرف الآخر خلال مدة هذه الاتفاقيةبعدم تنفيذ أو إلغاء أي أمر يمكن أن يضر بسمعة الطرف الآخر أو اسمه.

تحتفظ شركة الطبي بحقها في:

  • تعديل الخدمة وميزاتها دون إشعار مسبق أو دون تحمل أي مسؤولية
  • عرض علاماتها التجارية في أي مكان للخدمة.

الملكيات الفكرية

تحتفظ شركة الطبي بجميع الحقوق والتسميات والفوائد وحقوق الملكية الفكرية المتضمنة في هذه الخدمة وجميع المواد والتقنيات المستخدمة في و/ أو فيما يتعلق بهذه الخدمة أو أي خدمة أخرى تتعلق بالطبي.

 

الدعم والتحديثات

  • تقدم شركة الطبي الدعم الفني خلال ساعات عملها.
  • يمكن أن توفر شركة الطبي من وقت لآخر، وفقاً لتقديراتها الخاصة تحديثات (تصحيحات وتغييرات وتحسينات على الخدمة) للأطباء.

 

المدة وإلغاء العقد

تبدأ هذه الاتفاقية اعتبارا من تاريخ سريان هذه الاتفاقية. يستمر سريان هذه الاتفاقية لمدة سنة واحدة ("مدة العقد") يتم تجديدها تلقائيا كل سنة ما لم يتم تقديم إشعار خطي إما عن طريق رسالة إلكترونية أو بريد إلكتروني قبل 30 يوما من نهاية سنة واحدة من بداية هذه الاتفاقية.

يجوز لأي من الطرفين إنهاء هذه الاتفاقية في أي وقت لأي سبب من الأسباب قبل إرسال إشعار خطي مسبق من الطرف الآخر قبل ثلاثين (30) يوما. يحتفظ الطبي بحقه في إلغاء وصول الطبيب إلى حسابه في حال حدوث أي خرق مزعوم أو فعلي لأي من بنود هذه الاتفاقية أو شروط الموقع.

النتائج المترتبة على إلغاء العقد

  • أي إلغاء لهذه الاتفاقية يجب أن يتم دون إخلال بأي حقوق مستحقة لصالح أي من الطرفين فيما يتعلق بأي خرق تم ارتكابه قبل تاريخ (أو اتخاذ قرار حول) هذا الإلغاء وأحكام هذه الاتفاقية والتي تهدف من خلال استحداثها إلى إلغاء هذا العقد.
  • يجب ان يقوم الطبي بإزالة و/ أو التسبب في إزالة أي مرجع من الموقع الإلكتروني والتطبيقات لتوفير خدمة الطبي للاتصال بطبيب.

شروط إضافية

الحد الأدنى من التفاعل على الخدمة

عند تفعيل الخدمة سيقوم فريق الطبي بتحديد الحد الأدنى من التفاعل المقبول على الخدمة. عند موافقتك على شروط الخدمة فإنك أيضا توافق على اتخاذ الاجراءات اللازمة لتحقيق هذه الشروط.

يحتفظ فريق الطبي بالحق في إزالة تفعيلك من الخدمة نتيجة لعدم تحقيق الحد الأدنى المطلوب للتفاعل على الخدمة. يحتفظ فريق الطبي بالحق في تحديث هذه الشروط الدنيا أو تعديلها في أي وقت.

الدفع

يعتمد الطبي نظام دفع شهري، يتم دفع جميع المدفوعات عن أنشطة الشهر السابق في غضون أسبوعين من كل شهر. سوف تتلقى دفعة فقط إذا وصلت الدفعة التراكمية إلى 50 دولارا أمريكيا على الأقل (الحد الأدنى للدفعة). لن يصدر الطبي أي دفعات تحت 50 دولارا أمريكي. إذا تم إنهاء تفعيلك على الخدمة قبل الوصول إلى الحد الأدنى للدفعة فلن تتلقى أي مدفوعات من الطبي.سيقوم فريق الطبي بشرح تفاصيل الدفع الخاصة بك.

معدل قبول المكالمات

ستتلقى إشعارا لإعلامك بالاستشارات الواردة.عند قبول المكالمة سنقوم بوصلك مع الطبيب. يحدد عدد المكالمات التي تقبلها "معدل القبول" الذي يؤثر مباشرة على عملية الدفع.

تتقييم المستخدمين

بعد كل استشارة، سيطلب من المستخدمين تقييمك بالإضافة إلى تقييم جودة المكالمة. أنت تقر بأن الطبي يرغب في تقديم خدمات بأعلى درجات الجودة للمستخدمين. بهدف الاستمرار في الوصول إلى تطبيق الطبيب وخدمة الاتصال بطبيب، يجب عليك الحفاظ على معدل التقييم من قبل المستخدمين الذي يتجاوز الحد الأدنى من متوسط معدل مقبول التي يحددها فريق الطبي، كما يمكن تحديثه من وقت لآخر من قبل الطبي في ("الحد الأدنى لمعدل التقييم").

معدل التقييم يعكس معدل رضا المستخدمين عن استشاراتك الطبية، وقد لا يعني ذلك بالضرورة مدى التزامك بأي من سياسات الطبي أو توصياته، بما في ذلك التوصيات التي قد تتلقاها خبراء الطبي.يمكنك إعادة عرض أي تقييم سلبي من قبل المستخدم.

في حالة انخفاض متوسط التصنيف إلى أقل من الحد الأدنى للتصنيف المتوسط، سوف يقوم Altibbi بإعلامك بذلك وربما

التوصيات الخاصة بالطبيب

تتعهد بموجب هذه الوثيقة باستكمال تقرير موجز يلخص المحادثة التي تمت بينك وبين المستخدم. سيتم حفظ هذا التقرير في أرشيف المستخدم وفي حسابك أيضاً. وسيتم استخدامه لمراقبة الجودة ولأغراض الاحتفاظ بالتاريخ الطبي للمحادثة القادمة للمستخدم.

أنت توافق على تقديم التقرير في الوقت المناسب؛ يمكن أن يعتبر الطبي المكالمات التي لم يتم تقديم توصية و/ أو توصيات بشأنها بعد تقديمها بأكثر من 1 ساعة على أنها مكالمات غير مستكملة وهو الأمر الذي يمكن أن يؤثر على قبول الطبيب، ومعدلات الاستكمال، والدفع النهائي. في حال تدني مستوى جودة التوصيات التي قدمتها مقارنةً بالمستوى القيادي الذي نطلبه، يقوم الطبي بإخطارك بذلك، ويمكن أن يمنحك في بعض الحالات، فترة محددة لتحسين جودتها. تحتفظ شركة الطبي بالحق في تعطيل وصولك إلى خدمة الاتصال بطبيب في حال عدم تحسن مستوى جودة التوصيات التي تقدمها.

معلومات الحساب والسرية

أنت مسؤول عن الحفاظ على سرية معلومات الحساب وبيانات تسجيل الدخول الخاصة بك، والتي تشمل كلمة المرور للحساب، وجميع الأنشطة التي تتم ضمن الحساب.

ويجب أن تتعهد بإبلاغ إدارة الطبي للاتصال بطبيب على الفور عن أي استخدام غير مصرح به للحساب أو استخدام كلمة المرور، أو أي خرق آخر لأمن وحماية الحساب. ولذلك، فمن واجبك أن تتخذ جميع التدابير الأمنية المعقولة لمنع فقدان الحساب أو المساس به، ولمنع الإفصاح غير المصرح به عن محتوياته أو الوصول إليه. كما أنك مسؤول أيضاً عن أي خسائر يمكن أن تتكبدها والتي تنجم عن الاستخدام غير المصرح به لكلمة المرور من قبل أي شخص آخر.

يجوز لشركة الطبي وفقاً لتقديرها الخاص ودون أي إشعار مسبق أن توقف حسابك أو تمنعك من لدخول إلى الموقع الإلكتروني أو الخدمات لأي سبب من الأسباب، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر: أي خرق فعلي أو مشتبه فيه للشروط المنصوص عليها في هذه الاتفاقية أو تعليمات الاستخدام، أو الصعوبات التشغيلية غير المتوقعة، أو أوامر بالامتثال للقانون، أو أي طلب حكومي آخر، أو أي نشاط احتيالي.

المعلومات السرية

أنت توافق على الحفاظ على أمن وخصوصية المعلومات المتعلقة بالمريض والمعلومات السرية للطبي، وتوافق على أن جميع معلومات المريض يجب أن تتم مراجعتها بسرية تامة، ويجب عدم استخدامها إلا وفقاً لتشريعات الممارسين الصحيين، وحماية البيانات، وخصوصية القوانين، والتشريعات المتضمنة.

يجب عليك التأكد من أن معلومات المريض سوف تستخدم فقط لأغراض تتعلق بالمعالجة، وغيرها من عمليات الرعاية الصحية.

أنت توافق على إبلاغ إدارة الطبي للاتصال بطبيب حول أي انتهاك لهذه الأحكام.

لا يجوز لك الوصول، أو محاولة الوصول، أو استخدام أي معلومات تتعلق بالمريض أو المعلومات السرية للطبي التي ليس لديك باستخدامها. وبالإضافة إلى ذلك، لا يجوز أن تسبب أو تسمح بالوصول إلى معلومات المريض أو المعلومات السرية للطبي أو استخدامها من قبل أي طرف ثالث.

يجب أن تفهم أنه بإمكانك الإفصاح عن المعلومات السرية لموظفيك حسب الحاجة إلى المعرفة وفقاً لشروط هذه الاتفاقية.

أنت توافق على أنه لا يجوز لك استخدام معلومات المريض أو المعلومات السرية الأخرى أنت أو موظفيك بأي شكل من الأشكال لتي يمكن أن تضر الطبي وأن جميع معلومات المريض وغيرها من المعلومات السرية يجب أن تبقى سرية. يجب عليك إبلاغ موظفيك بضرورة الحفاظ على سرية هذه المعلومات ، ويجب إضافة الأحكام المتعلقة بالحفاظ على سرية هذه المعلومات إلى أي عقد.

الملكية الفكرية

جميع حقوق الملكية الفكرية (بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر جميع حقوق الطباعة والنشر، وحقوق قاعدة البيانات، والعلامات التجارية، والنصوص، والرسومات، والقوائم، والصور، والرسوم التوضيحية، والشعارات، والرموز، وشكل وأسلوب الموقع) وأي ترقيات أو تعديلات تعود ويجب أن تعود للطبي، و/ أو الطرف الثالث المرخص من قبل الطبي، وأصحاب حقوق الطباعة والنشر والعلامات التجارية.

أنت توافق على عدم استخدام عن أي من معلومات تجارية للطبي تتعلق بموقع الطبي أو الكشف عنها (بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر الوظائف، أو الخيارات، أو "الشكل والمظهر") دون الحصول على إذن خطي مسبق. أنت تدرك أنه لا يجوز إعادة إنتاج، أو إعادة نشر، أو نسخ، أو نقل، أو توزيع أي جزء من هذا الموقع، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر، المواد التي يتم استرجاعها منه، والتي تنشرها شركة الطبي على الموقع الإلكتروني ورمزها الأساسي، بأي شكل أو بأي وسيلة. أنت تدرك أنه يمكنك الوصول إلى الصفحة الرئيسية لهذا الموقع فقط وأنك لن تستخدم أي رابط لمحتوى آخر داخل الموقع دون الحصول على إذن خطي صريح من الطبي. بالإضافة إلى ذلك، تحتفظ شركة الطبي بحقها في إيقاف هذا الموقع الإلكتروني أو أي وظيفة على الموقع الإلكتروني في أي وقت ودون إرسال إشعار مسبق.

الدعاية واستخدام الاسم

لا يجوز لك استخدام اسم شركة الطبي، أو شعارها، أو ما يشبهها، أو العلامات التجارية الخاصة بها لأي أغراض دعائية أو تسويقية أو ترويجية دون الحصول على موافقة خطية مسبقة من شركة الطبي لكل استخدام من هذا القبيل.

إخلاء المسؤولية الطبية

لا يقدم الطبي أي ضمان لمضمون أي إجابة تتعلق بالعلاج تقدمها أنت أو أي طبيب مشارك. إن الأطباء المشاركون ليسوا موظفين في الطبي. وهم متعاقدون مستقلون. أنت وحدك المسؤول عن جميع المعلومات و/ أو الاتصالات التي يتم إرسالها خلال الاستشارة الطبية الهاتفية، أو الاستشارات الآمنة التي يتم إرسالها عبر البريد الإلكتروني، أو غيره من الاتصالات. لا يضمن الطبي أن الاستشارة الطبية الهاتفية أو الاستشارة الآمنة عبر البريد الإلكتروني هي العلاج الأنسب لأي مشكلة صحية.

أنت مسؤول مباشرة عن جودة وملاءمة الرعاية الطبية التي يتم تقديمها مباشرة للمستخدمين. لا يعتبر الطبي مسؤولاً بأي حال من الأحوال عن أي مشكلة صحية تحدث للمستخدم كما أنه غير مسؤول عن أي إجراء قانوني يتم اتخاذه من قبل أي مستخدم بخصوص أي إجابة ترد من قبل الطبيب الذي يتم التواصل معه من خلال خدمة الاتصال بطبيب.

إبراء الذمة

أنت توافق على الدفاع عن شركة الطبي وشركائها، وإبراء ذمتها، وعدم تحميلها المسؤولية فيما يتعلق بجميع حقوقها، وطلباتها، وخسائرها، ومسؤولياتها، وأضرارها، ومطالباتها، والأسباب التي تقف وراء الإجراءات التي تتخذها، والإجراءات التي تنفذها، وفوائدها (بغض النظر عما إذا كانت قوانين أو حقوق)، ورسوم وتكاليف وأتعاب المحامي (بما في ذلك مستوى الاستئناف) من أي نوع ينشأ بشكل مباشر أو غير مباشر، ويتعلق بـ (1) اشتراكك، (2) خرقك لشروط الاستخدام أو إشعار الخصوصية، (3) علاقتك مع أي مستخدم مشارك، (4) المحتوى أو الموضوع أو أي المعلومات التي تقدمها إلى المستخدمين و/ أو الشركات التابعة للطبي، أو أي طبيب مشارك (5) أي فعل، أو خطأ، أو إهمال خطير ترتكبه نتيجة استخدام أو إساءة استخدام الموقع أو الخدمات أو المعلومات التي تم نشرها على الموقع بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر انتهاك حقوق الملكية الفكرية الخاصة بالطرف الثالث أو حقوق الملكية أو الإهمال أو الإغفال أو الخطأ.

القانون الواجب التطبيق وحل النزاعات

تخضع هذه الاتفاقية ويتم تفسيرها وفقاً لقوانين المملكة المتحدة.

أي نزاع أو خلاف أو مطالبة تنشأ عن هذه الاتفاقية أو تتعلق فيها، بما في ذلك أي مسألة تتعلق بوجودها أو صحتها أو إنهاؤها، يتم حلها حصراً عن طريق الرجوع إلى محاكم المملكة المتحدة، ويقدم كل طرف بموجب هذه الاتفاقية بشكل لا رجعة فيه الحكم الحصري لهذه المحكمة.

إذا كنت على استعداد للمشاركة في في خدمة الطبي للاتصال بطبيب، فإنك تقر بأنك قد قرأت وقبلت جميع تعليمات وشروط استخدام الطبي.

Attitude and Approaching Skills

Altibbi Doctor Clinical Guidelines

Preface

Being a physician is much more than diagnosing and treating patients, it is demonstrating compassionate patient care and commitment to those patients. These behaviors and bedside manners have been proven to gain patient's trust, and improve compliance to treatment plan.

While all formal training programs focus (to some extent) on physician’s behavior and bedside manners, applying those skills to virtual consultations might not be as straightforward because of the limited interaction between physicians and patients.

As part of our ongoing quality assurance process, all sampled consultations will be checked based on the below points for attitude and approaching skills. We will use the aggregated results to generate a measure of the physician’s soft skills.

Unless explicitly stated, these guidelines apply to voice call and chat consultations.

 

Doctor attitude and approaching skills

1.      Introduce yourself

  • At the beginning of each consultation, introduce yourself by stating your name, specialty, and that you are from Altibbi
  • Introduce yourself in a clear voice, loud enough for patients to hear.
  •  

Just as the physician wants to know all about the patient, that patient should know about the physician as well. This improves engagement, making the patient feel more like a contributor to his or her health management. Please keep in mind that patients will not see the person on the other end of the call/consultation.

 

 

 

 

2.      Help put the/your patient at ease

  • Within the limitation of the virtual consultation, the doctor should then work on building rapport with patients. Doctors are expected to use short welcoming messages to help patients start, including:
  • Start the call with a statement offering help (like “ كيف بقدر اساعدك").
  • Do not use a robotic tone.
  •  

3.      Allow patients to elaborate about their problem

Doctors should give the patient the opportunity to explain their problem in detail. You should listen to the call attentively without interruption, even if the patient explained the issue in the text question.

 

4.      Listen without unnecessary interruptions

 

Patient should not be interrupted from the very beginning of the call.

 

Achieving a strong patient-doctor relationship comes from both verbal and nonverbal modes of communication. However, because the latter might not be applicable in the current telehealth setting used, more focus should be given to verbal cues.

 

 

 

 

5.      Use simple and clear questions for further details regarding the complaint

When going through the details required for any medical complaint (onset, duration, intensity, associated symptoms, severity, etc.) you should use simple language (close to patient’s level of understanding).

  • Start with the medical profile in general (age, medical illnesses, medical intake...etc.)
  • Then go for questions related to the main complaint
  • Seek clarification of the words used by the patient when needed.
  • Use simple questions and terms, do not use fancy medical terms that the average patient will not understand.
  •  

6.      Address the reason behind the call

When managing the consultation, you should go after the main reason for the call. The cause for patient’s problem might be due to other underlying reasons (e.g., when physical symptoms can be attributed to psychological or social reasons).

In other cases, doctors might get distracted investigating another complaint that was incidentally mentioned during the consultation and ignore the main problem. Doctors should stick to the main complaint.

A third case is when proper education was given but the patient's major concern was not addressed (e.g., when the patient’s medical issue was addressed but the doctor failed to mention its effect on fertility when the patient’s primary concern was whether it affects their fertility or not.)

 

7.      Maintain a polite and respectful tone of voice tone during the process of history taking

Do not rush the patient and do not raise your voice

 

8.      Maintain a friendly but professional relationship with the patient

Using welcoming and compassionate language is important, but please refrain from using words or expressions that can be interpreted in a wrong way, including words that might be viewed as culturally too passionate or offensive.

Being professional also means that you should not direct patients to any treatment option based on your personal beliefs or preference alone. Especially when it is not in alignment with medical guidelines & evidence-based medicine (e.g. recommending family planning methods based on your personal preference).

When recommending a treatment or a management plan:

  • First state the medical evidence.
  • Do not direct the patient to a specific solution, exclude any possible contraindicated treatment options and allow the patient to make a choice between the remaining options.
  • Do not include your personal or religious beliefs
  • Use proper sentences and professional words (specially with sexual health issues)

     

You must treat your patients with respect whatever their life choices and beliefs. You must not discriminate against them by allowing your personal views to adversely affect your professional relationship with them or the treatment you provide or arrange.

This includes your views about a patient's age, culture, lifestyle, marital status, race, religion or beliefs, sex, sexual orientation.

 

 

 

 

 

9.      Avoided inappropriate reassurance (blanket reassurance)

 

Doctor should not give patient “blanket reassurance” for patients with cases requiring referral or further investigation.

Do not give reassurance before:

 

  • Taking proper history.
  • Asking for more clarification.
  • Asking for work-up (if applicable).
  • Asking about red flags.

 

 

References:

  1. Fraser, R. C. (1992). Clinical method a general practice approach. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  2. American Medical Association. (n.d.). Ethical Practice in Telemedicine. Retrieved January 1, 2018, from https://www.ama-assn.org/delivering-care/ethics/ethical-practice-telemedicine
  3. Good medical practice. (n.d.). Retrieved January 1, 2018, from https://www.gmc-uk.org/ethical-guidance/ethical-guidance-for-doctors/good-medical-practice
Doctor Guidelines - Altibbi Call Doctor Service

Altibbi Call Doctor Service

Doctor Guidelines

Introduction

Altibbi has embarked on an effort to establish practice guidelines for telemedicine to advance the science, to assure uniform quality of service to patients, and to promote reasonable and informed patient and provider expectations. These guidelines were developed based on the American Telemedicine Association (ATA) guidelines for telemedicine service and Telemedicine Clinical Guidelines by Province of BC Health Authorities, and were reviewed by panels that include experts from the field and other strategic stakeholders from the region. The guidelines are reviewed and updated periodically.

These guidelines are designed to serve as both an operational best practice and an educational tool to aid physicians in delivering telemedicine care for patients to the same standard as care they receive in face-to-face encounters, within the limitation imposed by available (or un-available) regulations, technology and others.

The practice of medicine is an integration of both the science and art of preventing, diagnosing, and treating diseases.[i] It should be recognized that these guidelines are not intended to substitute for the independent medical judgment, training, and skill of the practitioner and that the adherence to these guidelines will not guarantee accurate diagnoses or successful outcomes.

The purpose of these guidelines is to assist practitioners in pursuing a sound course of action to provide effective and safe medical care that is founded on current information, available resources, and patient needs.

The guidelines are not meant to be unbending requirements of practice and they are not designed to, nor should they be used, to establish a legal standard of care.

The primary care or managing practitioner is responsible for the decision about the appropriateness of a specific procedure or course of action, considering all presenting circumstances. An approach that differs from these guidelines does not necessarily imply that the approach varied from the standard of care.

If circumstances warrant, a physician may responsibly pursue a course of action different from these guidelines when, in the reasonable judgment of the practitioner, such action is indicated by the condition of the patient, restrictions or limits on available resources, or advances in information or technology subsequent to publication of the guidelines.

These guidelines shall specifically describe roles, responsibilities, communication, and procedures around emergent issues. The degree of involvement and the degree of care you can provide will vary greatly and be determined by region’s regulatory restrictions and available data & resources.

Administrative Guidelines

Follow local regulations

* You must provide a copy of your medical license or any other documents team might request to prove that you are a duly licensed and duly authorized medical professional by the relevant authorities to conduct and practice the medical profession in your country.

* You should notify us if with any updates related to your license.

* You shall conduct care consistent with the jurisdictional regulatory, licensing and credentialing laws and rules for your profession in the jurisdiction (site) in which you are practicing, and shall ensure compliance as required by appropriate regulatory and accrediting agencies.

Privacy and confidentiality

* Telemedicine consultations should be private and confidential. Patient’s privacy and confidentiality should be maintained at all times.

* While using the service, you should ensure that service is conducted in a secure, private, reasonably soundproof, and have a lockable door room to prevent unexpected entry. Efforts shall be made to ensure privacy so provider discussion cannot be overheard by others outside of the room where the service is provided.

Do not share your account

Altibbi grants you an exclusive access to this service; you shall not:

* Permit any third party to Copy our service or resell the Licensed Services to any unrelated third party.

* Allow any third party to view, use or access the service or disclose, or publish any info related to this service (especially patient’s medical info).

Clinical Guidelines

Conducting the consultation

The role of telemedicine in the overall management of the patient should be determined by the physician and other relevant healthcare providers. The role of telemedicine will depend on patient’s condition and location. Physicians should be mindful of the limitations of telemedicine and communicate these limitations to all patients.

Guidance for conducting consultations

The practice of medicine through telemedicine is no different from the practice of medicine through any other medical consultation and should be conducted in a similar manner to a face-to-face consultation.

* A telemedicine consultation of high quality is one in which recommendations for assessment, clarification of diagnosis, and recommendations for treatment and review are clearly communicated as per current best practice models of care.

* At the beginning of each consultation, you should provide some background information, including your credentials and experience.

* Accepting the call means that you’re committed to the user.

* Call ends when patient hang up or maximum call duration is reached.

Promotion and advertisement

* Using this service to promote the use of any pharmaceutical product, healthcare facility or healthcare professionals is prohibited. You may recommend other facilities, practitioners, products or procedures if users explicitly ask you to.

* Unless the patient asks for a specific recommendation, Doctors using the service to promote a third party facility will be warned. If doctor violates this clause for three times she or he will be removed from the service

Guidelines for the practice of telemedicine

Telemedicine and clinical practice

* Care standards for practice, such as evidence-based best practice, should be carried through to care delivered via telemedicine.

* Whenever possible, you will use existing applicable clinical best practice guidelines when providing care via telemedicine.

* Modifications may need to be made to accommodate for the inability to physically examine a patient or the need to have physical examination performed and translated by a remote site assistant.

Duty of care

The duty of care for telemedicine should follow the same principles as face-to-face care. You shall give patients adequate, current, and ongoing care instructions.

Ethics

You shall ensure the patient-provider relationship via telemedicine:

* Maintains the integrity and value of the therapeutic and workplace relationships.

* Upholds professional standards governing health and medical professions.

* Meets the standards of quality and safety as for face-to-face services.

* Eliminate any conflict of interest to influence decisions made about, for, or with patients who receive care via telemedicine.

* You must recognize when telemedicine approaches are not appropriate for the patient’s needs and be aware of any ethical risks to patients.

* Health care professionals are required to follow the Health Authority’s process and their Professional Practice Standards when addressing ethical concerns and issues that arise due to the use of telemedicine if the telemedicine service requires duties outside normal scope of practice.

Patient management and evaluation

Always interact with patients in a culturally competent way, in the language familiar to that patient. If the patient cannot understand because of language barrier, telemedicine should not be used.

Patient evaluation should be based on the patient’s medical history and medical records whenever possible.

Needed information to give assessment includes:

* Chief health/medical complaint.

* History of present illness.

* Associated signs & symptoms.

* Past medical history.

* Family history.

* Personal and social history.

* Medication review.

* Allergies.

* Detailed review of symptoms.

* Provider-directed patient self-examination (if needed).

Diagnosis and final assessment

Given the limitations of telemedicine, reaching a final diagnosis and giving patient final clinical assessment might not be possible.

While clinical care standards for Altibbi Call Doctor service should mirror those of face-to-face visits, including all aspects of diagnosis and treatment decisions as would be reasonably expected in traditional office-based encounters, you should practice your clinical judgment when determining the scope and extent of telemedicine applications in reaching these decisions.

As the field of telemedicine is likely to rapidly develop, the extent in which telemedicine applications in general can be utilized will expand. Altibbi will be working with its team of medical professionals to update these guidelines in accordance with global and local standards.

Prescriptions

Prescription only medications

Given the limitations of telemedicine and the local laws and regulations governing telemedicine, mhealth and prescriptions, you are to refrain from prescribing prescription-only medications.

At your professional discretion, you may give the patient your recommendation regarding any prescription medication the patient’s case might require. In this case, you must advise patient to go back to their primary physician, consulting physician or other healthcare professional they need to follow up with to obtain the prescription.

Over-the-counter Medication

Prescribing OTC medications is at the professional discretion of the prescribing practitioner. The indication, appropriateness, and safety considerations for each prescription provided via telemedicine services must be evaluated in accordance with applicable law and current standards of practice.

Where such measures are upheld, and the appropriate clinical consideration is carried out and documented, the practitioner may exercise their judgment and prescribe medications as part of telemedicine encounters in accordance with applicable laws.

Managing patients expectations

Patient education is a key factor in the success of the consultation. As Telemedicine is relatively new in the region, you might encounter patients that have never accessed virtual care before and may not understand when it is appropriate. This can lead to understandable frustration when a visit ends up with a recommendation for further in-person care or does not result in a prescription for which the patient had hoped.

You should explain to patients that their self-reporting is the primary source of information that will be used when formulating an assessment and recommendation.

Referrals

It is important for clinicians to understand that telemedicine is not appropriate for every patient or in all situations. Telemedicine should not be a substitute for an ongoing relationship with a primary care provider, but an extension of a care continuum.

As our primary commitment has to be to patient safety, not treating as many patients as possible, you must refer all patients whose symptoms and conditions are unsuitable for virtual care to be evaluated in-person, including:

* Any symptoms and signs that require emergency care, including (but not limited to):

     - Chest pain or pressure.

     - Convulsions or seizures.

     - Difficulty breathing.

      - Mental health/ behavioral health/ addiction issues.

      - Moderate to severe burns. 

      - Pain medication (narcotics).

      - Poisoning.

      - Serious head, neck, or back injury.

      - Serious limb impairment or broken bone(s).

      - Significant, uncontrolled bleeding.

      - Suicide Ideation.

      - Unconsciousness.

      - Any other critical or life-threatening situation.

      - Patients with cases requiring clinical examination for a correct.

 You must never put a patient at risk by assuming that you have enough data to make a diagnosis if that is not actually the case.

Report misuse

You should report aggressive or malicious users or other users with unacceptable behavior to the Altibbi team.

Medical liability

As a qualified medical professional, you are solely responsible for the content you communicate or submit.

Documentation and patient records

The information required might change or be updated.

After each call, you are requested to fill out “call recommendation” which will be stored in patient’s files. This recommendation serves as a summary for the consultation and should contain an action list for patient to adhere to (if applicable) through your app.

Additionally, you might be required to fill out some information about the patient. Depending on your country/state, you might be required to update patient’s public health record if applicable. 

All documentation must be submitted within 24 hours from completing each consultation.

Quality measures

Altibbi is always working on our quality assurance programs and evaluation methods, this information might be updated. As one of our practicing telemedicine physicians, you will be evaluated based on the following categories:

* Access: Including but not limited to the number of consultations accepted and completed during working hours

* Quality: Outcomes, patient satisfaction, etc.

Results will be shared with relevant stakeholders.

Suspension of access

Physician's access may be removed for any of the following reasons:

  • If physician violates any of the local laws or medical regulations applied, or if there’s a court order, or other governmental request regarding that physician
  • If physician violates any of Altibbi’s policies or guidelines, related to call doctor service or any other services.
  • Low performance:

    • Low Call Acceptance Rate

      1. Acceptance rate lower than 50% for more than three consecutive weeks.
      2. Acceptance rate lower than physician’s country average for three consecutive weeks.
    • Fulfilment Rate

      1. Fulfilment rate lower than physician’s country average for three consecutive weeks.
    • Low User Rating

      1. Average rating lower than 3.0 for three consecutive consultations.
      2. Average rating lower than physician’s country average for three consecutive weeks.
      3. Valid user(s) complaint related to physician’s attitude and/or behavior.

Altibbi’s medical team feedback

      1. If physician’s weekly assessment generated by Altibbi medical team flagged as “weak” and shows no improvement for three consecutive weeks.
      2. Physician can request an “appeal”. Altibbi team will review cases where further considerations are required

References

 

  • Pantanowitz, L., Dickinson, K., Evans, A. J., Hassell, L. A., Henricks, W. H., Lennerz, J. K., … Bernard, J. (2014). American Telemedicine Association clinical guidelines for telepathology. Journal of Pathology Informatics5, 39. http://doi.org/10.4103/2153-3539.143329

 

 

  • McSwain S. David, Bernard Jordana, Burke Bryan L. Jr., Cole Stacey L., Dharmar Madan, Hall-Barrow Julie, Herendeen Neil, Herendeen Pamela, Krupinski Elizabeth A., Martin Amanda, McCafferty Dan, Mulligan Deborah Ann, North Steve, Ruschman Jennifer, Waller Morgan, Webster Kathleen, Williams Sherrie, Yamamoto Susan, and Yeager Brooke. Telemedicine and e-Health. September 2017, 23(9): 699-706. https://doi.org/10.1089/tmj.2017.0176

 

 

  • Telemedicine Guidelines - Virginia Department of Health Professions

https://www.dhp.virginia.gov/medicine/guidelines/85-12_Telemedicine.doc

­