انا سني سنه وبعاني من النحافه وباكل كتير ومش بتخن ومش عارفه ايه سبب ان
السلام عليكم .. انا سني 16 سنـه وبعاني من النحافه وباكل كتير ومش بتخن ومش عارفه ايه سبب اني مش بتخن وايه الحل .. عشان اتخن ف فتره صغيره عشان انا فرحي قرب
إجابات الأطباء على السؤال
لم تذكري وزنك وطولك، اذا انك فعلا تعاني من النحافة ( حسب وزنك بالنسبة لطولك) يجب اجراء التحاليل لمعرفة السبب اولا. بالنسبة للغذاء يمكنك زيادة الكميات المتناولة والتركيز على الاغذية العالية بالطاقة كالعسل والمكسرات والفاكهة المجففة 3 2015-03-11 12:53:38
أخصائية تغذية روعة اسليم
تغذية