انا عملت رجيم قاسي لمده سبعه اشهر وحاليا انا رفعت بس عجم جسمي كله ظهر وفي دهون عاليه جدا في الجسم وما بقدرش اعمل حاجه خالص مش عارف اعمل ايه استمر لحد لما الدهون تنزل ولا وقف
إجابات الأطباء على السؤال
لا بد من زيادة التريض ,الرجيم لايعني تقليص غدد الوجبات ولا الاقتصار على وجبة واحدة , يعني تناول وجبات غذائية متعددة بسعرات حرارية اقل من المستهلكة , لذلك وزعي السعرات الحرارية على اربع وجبات  مارسي التمارين الرياضية, وابتعدي عن الوجبات السريعة والدهنيات و خفضي السكريات وابدليها بالخضار والفواكه, سلامات,
الدكتور حسن عبد الغني حسن خليل المحتسب
طب عام