انا عندي 16 سنة و طولي 165 ووزني 47 كيلو مع اني باكل كتير وحاسس انه ممكن يكون مرض او حاجة زي كدا المفروض اعمل تحاليل ايه عشان اتأكد اني ماعنديش اي امراض ومحتاج نظام غذائي بس
إجابات الأطباء على السؤال
بنيتي لا زلت في طور النمو و زيادة الأكل ليست مقياس لزيادة الوزن فربما كانت كمية دون نوعية مثلا إضافة إلى ذلك فالنحافة لها أسباب عديدة و لمعرفة السبب الرئيسي لا بد من التقييم الصحي و التغذوي . 0 2019-02-25 09:44:14
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية
أولا لازم يكون فية تقييم مباشر ومتابعة مباشرة من خلال طبيب متخصص وعمل بعض الفحوصات الطبية زي تحاليل صورة دم كاملة وتحليل براز. ..وباقي الفحوصات الطبية تحدد علي حسب التقيبم 0 2019-02-24 19:16:45
الدكتور محمد خيري
تغذية