انا نحيفة ومفيش اي حاجة بتنفع معايا غير الخميرة بس قريت ع النت انها بتعمل هشاشة وممكن تسبب كساح وممكن آخذ معاها زيت السمك لتفادي اي حاجة وحشة عايزة اعرف مدي صحة الكلام ده
إجابات الأطباء على السؤال
عليكي الاكثار من عدد الوجبات من 6 ل 8 وجبات ف اليوم كل ساعتين او ثلاث. ايضا شرب عصير برتقال فريش يساعد على فتح الشهية قبل الاكل بنصف ساعة. شراب منقوع الحلبة المغلي و محلى بالعسل جيد ايضا. و يفضل اكل الحلبه الفواكه المجففة ايضا بها سعرات حرارية عالية كالتمر و التين المجفف المحافظه على شرب 8 اكواب ماء يوميا و النوم من 6 ل 8 ساعاتو عمل ريضة خفيفة. تناول وجبة خفيفة قبل النوم. يفضل زيارة مختص لمعرفة السبب. و حله ان وجد. دمتم بتمام الصحة و العافية. 0 2018-09-22 12:03:47
أخصائي تغذية محمد حمزه
تغذية