اعاني من زياده في الوزن وسيلوليت ٢٥ وزني الان ٨٢ يزيد وزني ما ينقص وعن
أعاني من زياده في الوزن وسيلوليت عمري ٢٥ وزني الان ٨٢ يزيد وزني ما ينقص وعندي خمول في الغده ابي حل لإنقاص الوزن
إجابات الأطباء على السؤال
الوزن المثالي من 55 الي 62 علي حسب الطول ولازم يكون فية متابعة مباشرة مع متخصص في مجال التغذية العلاجية وعلاج السمنة لازم يكون فية تحاليل طبية زي تحاليل الغدة الدرقية لرفع مستوى نشاط الغدة الي الحد الطبيعي وصورة دم كاملة مع دهون الدم ووصف أدق برنامج غذائي صحي ومتوازن 0 2018-10-24 22:56:06
الدكتور محمد خيري
تغذية