انا باعمل دايت وبعد الفطار باحس بلهفه شديده جدا علي السكريات هل ده طبيعي ولا لا.. مع العلم اني مش مانعه السكريات بس مقللاها جدا
إجابات الأطباء على السؤال
الصيام لوحده حمية - و لا داعي لدايت بمعناها الشائع مع الصيام ، عموما اللهفة الشديدة إما أنها نتيجة حررمان أو نتيجة تعود. 0 2019-05-30 10:54:33
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية
الإفطار الصحى لابد أن يحتوى على قدر مقبول من السكريات والسوائل وبعد الصلاة يكون هناك صحن شوربة خضار وبعد التراويح يكون العشاء 0 2019-05-29 14:46:05
أخصائي تغذية محمد احمد عبد السلام
تغذية