انا عندى وزنى كان كيلو اخدت تركيبه من الصيدليه وزنى بقى كيلو وانا طولى
انا عندى 20 سنه وزنى كان 45 كيلو اخدت تركيبه من الصيدليه وزنى بقى 55 كيلو وانا طولى 165 سم التركيبه 10 ازايز للزياده و5 للتثبيت انا اخدت 5 ازايز وعرفت ان فيها كورتيزون فهل فى ضرر علي منه وانا خايفه لو بطلت الجرعه جسمى ينقص تانى
إجابات الأطباء على السؤال
تناول الكورتيزون بدون سبب طبي له أضرار اكثر بكثير من الفائدة التي قدمها لك، الكورتيزون قد يسبب زيادة في الوزن اما نتيجة زيادة كمية الطعام المستهلكة او عبر تأثيره على عملية تخزين الدهون في الجسم حيث يعمل على زيادتها، خاصة في منطقة البطن 0 2014-10-27 18:16:37
الدكتورة الصيدلانية منال محمد العمري
دكتور صيدله