عايزة اخس وعايزة اعرف الوزن المناسب لسني وطولي
انا عمري ١٩ سنة وطولي١٤٠ ووزني ٩٠ كيلو وعندي خمول في الغدة الدرقية وباخد العلاج بس وزني بينزل وبيطلع اعمل ايه عشان اوصل للوزن المناسب لسني وعايزة اعرف الوزن المناسب لسني وطولي
إجابات الأطباء على السؤال
وزنك المناسب 39 كحد أدنى الى 47 كحد أقصى و الوزن المثالي 42. اتباع نظام غذائي صحي و زيادة النشاط البدني هي اساسيات انقاص الوزن و الارادة و العزيمة و الانتظام هي مفاتيح هذه الاساسيات . 0 2023-05-30 20:48:34
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية