بعمل دايت وعاوزه بسكويت ديجستيف ينفع للدايت وياترى ايه اسم الاقراص الل
بعمل دايت وعاوزه اعرف بسكويت ديجستيف ينفع للدايت . وياترى ايه اسم الاقراص اللى ممكن اتناولها قبل اى اكله دسمه عشان متزودش وزنى
إجابات الأطباء على السؤال
يجب الانتباه الى نوعية المواد الغذائية المصنعة حيث يضاف اليها كمية جيدة من الزبدة او الدهون بشكل عام والاملاح .. بالنسبة للاقراص لا انصحك بها فهي ستقلل امتصاص العناصر الغذائية الضرورية لحدوث عمليات الايض بشكل سليم لكن عليك التحكم في الكميات التي تتناولينها وفي نوعية الطعام كالتركيز على الالياف وشرب الماء بكميات كافية وتوزيع الوجبات خلال اليوم الى 5 او 6 وجبات والابتعاد عن الاطعمة الدسمة والحلويات بكثرة ويفضل استشارة اخصائي تغذية ليساعدك على تنظيم عاداتك الغذائية 1 2016-12-13 07:56:21
أخصائية تغذية هيام الكيلاني
تغذية