اريد ان افقد ١٠ كيلو من وزنى
حاولت كتير اطبق أنظمة غذائية..لكن دايما كنت اعاني من ثبات في الوزن عند ٧٠ كيلو .. الان أصبح وزني ٧٦ مع عدم مراعاة اى نظام غذائي ولدى مستويات عالية من الكوليسترول وتحليل السكر التراكمي ٥.٧ ارجو ترشيح نظام غذائي او نصيحتي اعمل ايه عشان وزني ينزل وكمان مستويات السكر تقل .. شكرااا
إجابات الأطباء على السؤال
تذكري ان الحمية لا تعني الحرمان و إنما الاعتدال و التنظيم و اختيار المناسب . الحل ببساطة هو اتباع نظام غذائي صحي و زيادة النشاط البدني 0 2023-05-22 08:10:17
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية