حضرتك دلوقتى انا حاله غريبه انا جسمى كويس بس عندى دهون زياده متركزه ف الفخد والخلفيه بس جسمى من فوق رفيع فدلوقتى لو عملت رجيم هخس وانا مش عايز كدا عايز اخسس المنطقه الخلفيه بس
إجابات الأطباء على السؤال
في حال إتباع نظام غذائي صحي ستقل نسبة الدهون في الجسم و ستتغير تباعا مكونات الجسم (السوائل و العضلات خصوصا) و عليه للوصول لهدفك ببساطة الحل هو إتباع نظام غذائي صحي متبوع بنشاط بدني مناسب محدد المناطق (بمعنى أن يتم إختيار نشاط بدني يركز على المناطق المطلوبة) . 0 2019-01-30 09:04:36
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية
مش ضروري عزيزتي اذا اتبعتي دايت /رجيم بينزل وزنك رجيم الي بيكون من اخصائي تغذيه بيساعدك على أعاده توزيع الدهون على الجسم بالإضافه لبرنامج تمارين رياضيه معينه بتنحت الجسم و تتخلصي من الدهون المتمركزه في مناطق معينه، عزيزتي تواصلي مع اخصائي تغذيه ليتابع معك حالتك . ما تقلقي موضوعك بسيط بس توجهي او تواصلي مع اخصائي تغذيه او مدرب رياضي بيفيدك .
أخصائية تغذية سجى احمد عواد المدارمه
تغذية