جسمي نحيف ومهما كلت وزني مش بيزيد
دلوقتي انا سني 19 حاولت اخد علاجات كتيرة عشان اتخن وزني مش بيزيد عملت تحاليل جرثومة وطفيليات وفقر الدم وتحاليل الغدة كل حاجة تمام ومع ذلك نحيفة جدا مع اني باكل كتير وشهيتي مفتوحة ممكن اعرف ايه السبب أو العلاج
إجابات الأطباء على السؤال
للنحافة اسباب عديدة و لا بد من التقييم الصحي و التغذوي لمعرفة السبب و عليه يتسنى إعطاء النصيحة المناسبة . عموما ينصح بتناول مكمل الانشور (مكمل غذائي يباع في الصيدليات) بمعدل كوبين يوميا حسب طريقة التحضير المدونة على العبوة . 0 2023-10-01 07:15:40
أخصائي تغذية احمد حماد
تغذية