دواء لسد الشهيه بسبب وجود سمنه مفرطه وحاليا عدم التحكم في الاكل
سمنه مفرطه وزني 95كيلو وطول152 مش عارفه اخس خالس ولازن اخس عشان عندي مشكله فركبتي ودا خطر عشان معملش عمليه وقفت حبوب منع الحمل خوفا من ان يكون الدوا سبب فعدم نزول وزني حاليا
إجابات الأطباء على السؤال
عملي تحليل غدة درقية لا انصح باخذ الحبوب لما لها من تأثير سلبي على استقلاب الجسم و اضرار اخرى وامراض ممكن ان تسببها الحبوب و بالاخر بيرجع الوزن يزيد بعد التوقف عن الحبوب... نصيحتي الك اجراء تحاليل و اتباع نظام غذائي صحي يناسب حالتك و احتياجات جسمك مع الرياضة 0 2020-09-20 18:25:02
أخصائية تغذية زينة شبيب
تغذية