عمرىوزنىطولى عوزةانزل وزنى لان مش عرفه حاولت كثيرا اعمل رجيم ووزنى برض
عمرى35وزنى100طولى160 عوزةانزل وزنى لان مش عرفه حاولت كثيراً اعمل رجيم ووزنى برضوثابت وأخذت أدوية نزل1ك فى الشهر ماالحل وهل يوجدلدى مرض يزيد الوزن عندى وانا لا اعلم ارجو الرد و
إجابات الأطباء على السؤال
اهﻻ بك.... تأكدي من اجراء الفحوصات الطبية اللازمة ومن ثم تأكدي من نظامك الغذائي وﻻ تقومي بحذف النشويات من برنامجك ﻻنو قد يكون السبب في عدم نزول الوزن وثباته وانصحك بالرياضة يوميا لمدة 45 دقيقة لحرق الدهون تناولي 7-8 حصص نشويات و 2 حصة البان و 2 حصة فواكه و 4 حصص بروتين و5 حصص خضار .بالتوفيق 1 2015-11-17 10:14:30
أخصائية تغذية ايمان محمد حسن الحشكي
تغذية